Què heu fet avui?
Us mostrem un fragment d’un article que vàrem llegir a una formació sobre Observació i Documentació. Un fragment extret del llibre Escola Slow, pedagogia del quotidià, de Penny Ritscher (Temes d’Infància, 71. Rosa Sensat, 2013):
“Quan vénen a buscar el fill, les famílies sovint pregunten: Què heu fet avui?… La pregunta implica una resposta del tipus: hem fet un collage, o hem fet música. En realitat, per als infants d’aquesta edat, tota l’existència és una activitat. Estar a la finestra i observar el camió de la neteja al carrer de davant de l’escola, que aixeca, buida i torna a posar a terra els contenidors, és una activitat. Rentar-se les mans, o sigui, obrir la aixeta, sentir l’aigua que córrer pels palmells de les mans, mirar l’aigua que s’escola pel desguàs, prémer l’ampolla del sabó líquid, escampar el sabó entre les mans, fregar-lo entre els dits, esbandir-se les mans, rentar-se-les diverses vegades pel plaer de fer-ho, aixugar-se-les,…, és una activitat. Canviar-se les sabates quan entrem del pati,…, intentar tornar-lo a fer és una activitat.
…un projecte basat en la vida quotidiana amb les seves infinites microactivitats, recurrents però sempre diferents, riques de descobertes compartides i de converses. Per als petits, la vida quotidiana és una espècie de laboratori continu”.
Aquest text, sempre el llegim a la reunió d’inici de curs amb les famílies, ja que reflexa el dia a dia i la importància que té cada moment que es viu a la Llar.